HRÁTKY PRO PŘEDŠKOLÁKY V.
Tento týden jsme se věnovali DOPRAVNÍ VÝCHOVĚ
Nejdříve se děti snažily pochopit základní pravidla bezpečného chování pro chodce, nacvičovaly různé dopravní situace.
V animované ukázce si ZOPAKUJ, CO JIŽ JAKO CHODEC ZNÁŠ A NAUČ SE NOVÉ! Pak si podobné přecházení a bezpečné chování chodce vyzkoušej s rodiči přímo na ulici.
Také jsme si vyprávěli, že NENÍ ZEBRA JAKO ZEBRA a naučili se veselou říkanku :-) NAUČ SE ŘÍKANKU TAKÉ A NAMALUJ K NÍ OBRÁZEK nebo vyrob podobné zebry jako na obrázku.
ZEBRA PRUHOVANÝ OBLEČEK, PROUŽEK S PROUŽKEM LADÍ. BÍLÁ, ČERNÁ, STŘÍDAJÍ SE, MÓDA TA JI BAVÍ. |
|
KDYSI DÁVNO NA PŘECHODU NATLOUKLA SI ŽEBRA. OD TÉ DOBY NEŘEKNOU JI JINAK, NEŽLI ZEBRA. |
Seznámili jsme se s významem základních dopravních značek.
POPROS RODIČE, ať ti koupí PEXESO s dopravními značkami. Pečlivě obrázky rozstříhej, prohlédni si je a roztřiď podle tvarů - kruhové, trojúhelníkové, obdélníkové a další. Při hře pexesa si s rodiči říkej, co značka znamená. Ukázku značek najdeš níže, některé vybarvi.
![]() |
![]() |
Mezi důležitá dopravní značení patří SEMAFORY, vybarvi je správně a vyprávěj, který semafor je pro řidiče a který pro chodce? Jaké barvy na nich svítí a kde se nacházejí - nahoře, dole, uprostřed?
|
|
Objevovali jsme různé způsoby cestování, poznávali různé dopravní prostředky a učili se základní pravidla bezpečnosti při cestování, ať už v autě, vlaku, autobusu, letadle, na kole, lodi nebo v metru, ...
|
Třídili jsme dopravní prostředky podle toho, kde se pohybují - jezdí po silnic nebo po kolejích; plují na vodě nebo pod vodou; létají ve vzduchu; věděli byste, co jezdí pod zemí? Zkus to také! |
|
Malovali jsme, jak jedeme se školkou na výlet. |
Vyráběli jsme vláčky a jiné dopravní prostředky ... |
|
Z ruliček od toaletního papíru si můžeš vyrobit garáže; roztřiď dopravní prostředky podle velikosti, barvy, počtu kol, podle toho k čemu se používá, ... |
|
S Míšou si můžeš zazpívat i zacvičit :-) Pomůcky ke cvičení si určitě snadno obstaráš, vyrobíš či něčím podobným nahradíš ...